Před pár lety jsme začali do hloubky zkoumat jak to, že se někde dětem tvoří jako po másle, zatímco jinde to jde vážně ztuha. No a výsledkem je naše Protocoolna.
Žonglovat učíme všechny skupiny dětí (i dospělých), se kterými pravidelně pracujeme a důvodů je hned několik. Zábavnější aktivitu než žonglování, která zlepšuje koordinaci oko-ruka jsme zatím prostě nenašli:-)
Alfou a omegou je při jakékoliv kreativní aktivitě (a brainstorming je jednou z nich) pocit bezpečí pro všechny děti. Proto volíme metody s týmovým přesahem, které nám ho zajistí daleko lépe než klasický skupinový brainstorming.
Brainstorming patří mezi metody divergentní fáze práce s nápadem a rozhodně je cenná kvůli svému týmovému přesahu. Současně je to ale metoda brutálně náročná pro facilitátora a desetinásobně to platí v dětských kolektivech.
Úroveň schopnosti generovat nápady je do značné míry přímo úměrná úrovni divergentního myšlení. Bez něj pro vás bude těžké ze sebe dostat několik námětů a možná budete mít tendenci se upnout na ten první, který vás napadne.
Velkou překážkou v úspěšné realizaci nápadů je neschopnost dětí organizovat si čas, rozpadnout projekt do kroků a stanovit si klíčové milníky.
Ano! Nuda otevírá dveře novým vynálezům, poskytuje čas na reflexi, vytváří prostor pro kreativitu a divergentní myšlení, zlepšuje mentální zdraví a dokonce zvyšuje altruismus.
Prázdniny s sebou přináší jednu nádhernou věc – takové to bezčasí. Může se podařit u babičky na chalupě, na dovolené nebo na táboře.