Brno plné kreativity

Neumíme lelkovat a tak jsme se už podruhé zapojili do výzvy Národního plánu obnovy Ministerstva Kultury České republiky – Projekty kreativního učení realizované ve vzdělávacích institucích. 

Projekt “Prototýpci rostou v Brně” je pro nás opravdová výzva. Nejenže se nám díky němu zaplnily kalendáře k prasknutí projektovými dny, při kterých u dětí rozvíjíme témata nám nejbližší – kreativitu, podnikavost, divergentní myšlení nebo digi dovednosti, ale napínáme v rámci projektu své síly i do vlastního rozvoje, precizní organizace času a vymazlené nabídky témat, která děti smysluplně, komplexně a zábavně provede tématem kreativity.

 

V rámci projektu úzce spolupracujeme se čtyřmi vybranými základními školami v Brně, kde se naše aktivní zapojení soustředí na deset šestých tříd. Těm přinášíme celkem 80 projektových dní, během kterých máme možnost oslovit více než 200 dětí. Cílem je rozpohybovat kreativní myšlení u dětí právě v okamžiku, kdy přecházejí na druhý stupeň základní školy, a vybavit je nástroji a postupy, které jim umožní realizovat nejen vlastní, ale i skupinové kreativní projekty, a zároveň je seznámit s různými kreativními profesemi. Každý program vychází z našich dlouhodobých zkušeností, osvědčených postupů a propracovaných metodik a je navržen tak, aby byl maximálně inkluzivní a přizpůsoben specifickým potřebám daného věku dětí.

 

Projekt „Prototýpci rostou v Brně“ nejenže rozvíjí kompetence žáků, ale také slouží jako inspirace pro pedagogy, kteří hledají nové přístupy ve vzdělávání. 

 

Žáci se během roku setkávají s širokým spektrem témat:

  • Opatruj své nápady

  • Staň se designérem

  • Od fotky z mobilu k fake news

  • Tvoř a předělávej

  • Průzkumníci AI

  • Staň se architektem

  • Síla inspirace

  • Jak se dělá e-shop

  • Přemýšlej o sobě

Tyto programy jsou pečlivě navrženy tak, aby pokryly různé aspekty kreativity, včetně designového myšlení, uměleckého vyjádření, kritického uvažování a práce s digitálními nástroji.

 

Ať už je to Pavla, která se s dětmi zaměřuje na fyzické tvoření, Mirko, který děti provází světem umělé inteligence nebo Zuzka, která děti “potrápí” s designovým myšlením, všichni v projektu klademe velký důraz na interaktivitu a praktické aktivity. Zařazujeme širokou škálu individuálních i týmových konstrukčních aktivit, interaktivní kvízy a práci s různými digitálními nástroji a pomůckami. Tyto aktivity nejen podporují kreativní myšlení žáků, ale také je propojují s reálným světem, který je obklopuje.

 

Velkou výhodou projektu je jeho organizační a administrativní nenáročnost pro školy samotné. Kromě toho, že v komunikaci se školami volíme maximální efektivitu,  projektové dny probíhají v prostorách školy tak, aby za námi děti nemusely každý měsíc cestovat a aby projektové dny probíhaly v prostředí, které je jim důvěrně známé. 

Nicméně máme k dispozici atraktivní zázemí v kreativním hubu KUMST, který sám o sobě překypuje tvůrčí atmosférou a rozhodně má k tématu kreativity co říci, a tak i sem si na vybrané programy zveme třídní kolektivy. KUMST nabízí prostředí, kde se děti mohou setkávat s inspirativními osobnostmi z kreativních oborů a naše dílna zde poskytuje zázemí plné materiálů a pomůcek pro řemeslné aktivity, zatímco samotný prostor KUMSTu slouží jako nevyčerpatelný zdroj inspirace pro žáky i pedagogy.

 

Projekt „Prototýpci rostou v Brně“ je nejen o krátkodobých zážitcích, ale i o dlouhodobé a koncepční spolupráci se školami. Naším cílem je nejen prokázat efektivitu našich vzdělávacích programů, ale také rozšířit tyto aktivity mezi odborné pedagogické kruhy a podporovat neustálý rozvoj kreativity a podnikavosti mezi žáky.

Projekt „Prototýpci rostou v Brně“ představuje významný krok k propojení vzdělávání s kreativním myšlením a praktickými dovednostmi. Je to výzva nejen pro nás –  lektory, ale i pro zapojené pedagogy a děti, které během projektových dní zažívají kreativitu jako hlavní prvek svého vzdělávacího procesu.

Previous Post

Nápady v krabici

Scroll to top