STUDIUM PRO KOORDINÁTORY PODNIKAVOSTI

Čtyřdenní letní škola je určená pedagogům základních škol a SVČ, kteří se chtějí ponořit do klíčové kompetence k podnikavosti a stát se P-koordinátory na škole.

Proběhne v termínu 18. – 21. srpna 2025 v inspirativním prostředí kreativního hubu Kumst v centru Brna.

Letní škola je maximálně praktická – plná konkrétních tipů, aktivit a inspirace. Lektoři představí aktivity na rozvoj jednotlivých kompetencí k podnikavosti hezky v tempu, zážitkově a zábavně. 

Součástí studia je i roční přístup do elearningu, ve kterém jsou desítky metodik, pracovních listů a aktivit do výuky.

Studium pro koordinátory podnikavosti je komplexní program, který odpovídá na tyto otázky:

  • co to vlastně podnikavost je?
  • proč je podle RVP naprosto nezbytnou klíčovou kompetencí?
  • jak propojit podnikavost se svými předměty a kurikulem školy?
  • jak efektivně rozvíjet jednotlivé kompetence k podnikavosti?
  • jak realizovat žákovské projekty? 

Studium je hybridní a obsahuje:

  • 30 hodin prezenčního studia
  • bonusový elearning, který nabízí rozšíření témat a zejména okamžitě využitelné materiály – desítky pracovních listů, drobných aktivit, her, kvízů a metodiky pro realizaci podnikavých aktivit a žákovských projektů.

Každý účastník získá osvědčení o absolvování programu.

Cílem letní školy je nabídnout účastníkům principy, metodiky a nástroje, které usnadní zavádění podnikavosti do školního prostředí – od drobných aktivit až po realizaci náročnějších projektů a jejich vyhodnocení.

Jako držitelé ocenění EntreComp Champions a certifikace EntreComp Teacher Pioneer sdílíme naše osvědčené metody vycházející z mnohaleté praxe s vedením startupových skupin, konzultacemi ve školách a podporou dlouhodobých žákovských projektů. Našimi školeními již prošlo více než 100 koordinátorů podnikavosti.

Zkušení lektoři vám nasdílí svoje praktické zkušenosti, osvědčené principy a konkrétní metody, které skutečně fungují.

Letní škola poskytne nejen teoretické základy, ale především praktické nástroje a inspiraci k implementaci podnikavosti do školního prostředí. Účastníci si osvojí metody designového myšlení, naučí se efektivně řídit projekty a získají přehled o možnostech financování podnikavých aktivit.

A kdo je to vlastně ten koordinátor podnikavosti? 

Koordinátor výchovy k podnikavosti (P-koordinátor) je pedagog, který na své škole aktivně začleňuje podnikavost do své výuky, inspiruje a podporuje kolegy v zavádění podnikavosti. 

Jeho rolí je i zajištění souladu nového Rámcového vzdělávacího programu se školním vzdělávacím plánem a začlenění klíčové kompetence k podnikavosti a pracovní do kurikula.  

  • orientuje se v tématu teoreticky – ví, že je výchova k podnikavosti součástí RVP i evropského rámce Entrecomp
  • ví, které kompetence pod podnikavost spadají a jak je strategicky rozvíjet na úrovni kurikula školy
  • zná efektivní a konkrétní aktivity, které rozvíjí 
    • práci s nápady, divergentní myšlení, kreativitu
    • projektové a designové myšlení
    • všímavost, participaci žáků a týmovou spolupráci
    • adaptabiilitu a flexibilitu
    • práci se zdroji
    • vytrvalost a vnitřní motivaci

Letní škola pro koordinátory podnikavosti nabídne intenzivní čtyřdenní program zaměřený na praktickou výuku, sdílení zkušeností a rozvoj dovedností potřebných k podpoře podnikavosti na školách. Celkem 30 hodin studia zahrne následující klíčová témata:

  • Úvod do podnikavosti a kompetencí 21. století – seznámení s EntreComp, novým RVP a strategickými dokumenty, trendy na trhu práce, role podnikatele vs. zaměstnance, dopad AI na budoucnost zaměstnání.

  • Metody rozvoje kreativity a divergentního myšlení – interaktivní cvičení, storytelling, brainstorming a diagnostické techniky pro podporu inovativního myšlení u žáků.

  • Projektové řízení a iterativní přístup – práce s Lean Canvas, designové myšlení, fáze projektu, tvorba prototypů z recyklovaných materiálů.

  • Podnikavost ve školním prostředí – zapojení podnikavosti do ŠVP, strategických dokumentů školy a praktická ukázka práce koordinátora podnikavosti na 1. a 2. stupni.

  • Dotační příležitosti a financování – přehled možností financování podnikavých aktivit, propojení formálního a neformálního vzdělávání.

  • Podnikavost a ekologie – propojení podnikavosti s environmentální výchovou, upcyklace a recyklace ve školních projektech.

  • Startupové skupinky a individuální projekty dětí – jak vést podnikavé projekty na školách, ukázky z praxe a možnost setkání s mladými podnikavci.

Odjíždět budete s odpověďmi na klíčové otázky:

  • Jak podporovat podnikavost u žáků a zapojit je do reálných projektů?
  • Jak strukturovat projekt tak, aby byl úspěšně dokončen?
  • Jak propojit podnikavost s dalšími vzdělávacími oblastmi a ŠVP?
  • Jak zajistit dlouhodobou motivaci žáků a efektivní spolupráci ve skupině?
  • Jaké metodiky, nástroje a technologie mohou usnadnit práci koordinátora podnikavosti?

Těšíme se na vás!

Účastníci získají na školní rok 2025/26 přístup do elearningu, který nabízí desítky pracovních listů, drobných aktivit, her, kvízů a metodiky pro realizaci podnikavých aktivit a žákovských projektů.

Termín: 18. – 21.8.2025 (4 x 8 hodin výuky)

Kapacita: 18 účastníků

Cílová skupina: pedagogové SVČ a obou stupňů ZŠ

Místo: Kreativní Hub Kumst, Údolní 19, Brno

Cena: 5 600 Kč

Cena zahrnuje vzdělávací program, výukové materiály, osvědčení, pojištění, teplý oběd, pitný režim.

Faktura bude vystavena po závazném přihlášení se splatností 30 dnů. Letní školu lze hradit ze šablon.

Storno podmínky:

  • odhlášení do 15.6.2025 vracíme plnou částku
  • odhlášení do 31.7.2025 vám vrátíme polovinu částky
  • po tomto datu vám vrátíme 800 Kč

V případě náhlých zdravotních problémů se domluvíme individuálně. 

Ubytování si účastníci zajišťují sami a první i poslední den je možné si zavazadla uschovat přímo v místě vzdělávání.

První den začínáme v 10:00, aby stihli účastníci přijet i ze vzdálenějších míst. 

Zaujala vás letní škola?

Ozvěte se nám v případě dotazů nebo rovnou vyplňte závaznou přihlášku. 

Lektorský tým

IMG_0321 (1)

Veronika Šancová

Zakladatelka, metodička, mentorka a lektorka kreativity, podnikavosti a digitálních kompetencí. V juniorských startupech pracuje s dětmi na 1. stupni ZŠ a vyvíjí s nimi konkrétní produkty. Na Pedagogické fakultě v Masarykově univerzitě Brně absolvovala bakalářský program Sociální pedagogika a na Fakultě humanitních studií na Karlově univerzitě magisterský obor Občanský sektor. Je nositelkou evropského ocenění Entrecomp Champion a certifikace EntreCompEdu Teacher Pioneer a v rámci projektu IKAP v JMK II působila jako metodička studií pro koordinátory podnikavosti na základních a středních školách a ve střediscích volného času. 

DSC00379

Tomáš Hájek

Tom absolvoval bakalářský obor Žurnalistika a mediální studia na Filozofické fakultě Univerzity Palackého v Olomouci. Působí jako lektor podnikavosti, projektového řízení, lektorských dovedností, robotiky a kreativních digitálních kompetencí. Pracuje s nízkoprahovými metodami, ale také s využitím moderních pomůcek, jako jsou Ozoboti nebo školní výukové sady LEGO Education Spike (Prime, Essential) a LEGO BricQ se zaměřením na koncept STEAM learning. Tomáš je certifikovaným lektorem Lego Certified Teacher Trainer. 

IMG_4994 (1)

Zuzana Večeřová

Zuzka absolvovala pedagogické minimum pro pracovníky SVČ a dokončuje studium sociální pedagogiky na Pedagogické fakultě Masarykovy univerzity v Brně. Působí jako lektorka v oblastech grafika (Canva, Photoshop), volná tvorba (malba, kresba, práce s betonem, rukodělné kreativní techniky), rozvoj divergentního myšlení, podnikavosti, síla inspirace, robotika (Ozoboti). Zuzka má dlouholeté zkušenosti z keramických dílen zakončené absolutoriem, výtvarné kurzy zaměřené na malbu a kresbu a kurz arteterapie. Zuzana je současně koordinátorkou a metodičkou programu Prototýpci rostou v Brně.

IMG_5929

Vojta Krmíček

Vojta je sice původem ajťák, ale posledních víc než 15 let se věnuje primárně vzdělávání – je koučem, facilitátorem a konzultantem. Zkušenosti sbíral při práci se startupy kolem inovačního centra JIC, pak se studenty v prostředí univerzit, no a teď pracuje hlavně s učiteli a vedením škol. Vojtu potkáte na školení pro pedagogy – jeho tématy jsou podnikavost, projektové řízení, práce s nápadem, rozvoj talentů a silných stránek nebo leadership. Jo a Vojtu se nebojíte poslat do žádné sborovny – je to totiž ostřílený mořský vlk, vždy drží směr a bez problémů si poradí s kdejakou posádkou🤪

Jsme připraveni zodpovědět všechny vaše dotazy. Stačí napsat či zavolat. 

1548709143684

Andrea Válková

  • Letní škola 2024

    třídenní školení Žáci v akci
    „Oceňuji, že se k nám lektoři chovali lidsky, vše připraveno profesionálně, precizně, systematicky a že jsem si odnesla neskutečné množství materiálů a nápadů do výuky k okamžitému využití.“
  • MAP Odry 2024

    školení Základy podnikavosti
    "Na workshopu oceňuji osobní nasazení p. lektorky, její profesionalitu, především schopnost předat v krátkém časovém úseku množství ucelených informací, navíc vše podpořeno humorem a příklady dobré praxe."
  • ZŠ Břidličná 2024

    školení Koordinátor podnikavosti
    "Školení nebylo monotónní ani nudné, naopak bylo zajímavé a přínosné. Moc děkuji za tři dny plné nových informací, skvělých nápadů a postřehů a v neposlední řadě také zábavy. Na workshopu se nejen vzděláváme, ale také se stmeluje kolektiv."
  • Karin Šebestová KVIC 2023-2024

    školení Koordinátor podnikavosti
    "Všechny semináře Prototýpků jsou připraveny s velkou precizností a zaměřením na praktickou aplikaci, což umožňuje účastníkům okamžitě přenést získané znalosti do své praxe. Díky tomu učitelé zaznamenávají výrazné zlepšení ve své pedagogické činnosti. Ze zpětných vazeb účastníků těchto aktivit jasně vyplývá, že je hodnotí velmi kladně a oceňují zejména jejich praktický přístup a vysokou úroveň odbornosti obou lektorů."
  • ZŠ Lupáčova 2024

    školení Podnikavost a práce s nápadem
    "Přestože jsem šla na seminář spíše z důvodu "poznej nepřítele" a nečekala jsem, že poznám něco, co budu moct použít, zcela mě nadchl a věřím, že musí téma bavit i děti. Skvělý, lidský a odborný přístup, možnost vyzkoušet si na vlastní kůži aktivity spojené s divergentním myšlením."

Vybíráme ze zpětné vazby

Scroll to top