LETNÍ ŠKOLA – ŽÁCI V AKCI

Třídenní letní škola je určená pedagogům základních škol a SVČ, kteří se nebojí žákovských projektů.

Proběhne v termínu 19. – 21. srpna 2024  v inspirativním prostředí kreativního hubu Kumst v centru Brna.

Letní škola je maximálně praktická – plná konkrétních tipů, aktivit a inspirace. Lektoři mají zkušenosti s různými typy žákovských projektů včetně dětských startupů s vlastním eshopem.

Žákovské projekty jsou náročnou pedagogickou disciplínou. Při správném pojetí mají ohromný potenciál a dopad, ale mohou také přinést spoustu frustrace pedagogům i žákům.

  • Možná máte některé za sebou a nejste úplně spokojeni s procesem, se zapojením dětí, nedařilo se vám udržet motivaci sebe samého a výsledek nesplnil vaše očekávání.

  • Nebo máte žákovský projekt před sebou a chcete ho vytěžit na maximum, zapojit všechny děti, užít si celý proces a vyrovnat se se zádrhely.   

Jako bonus každý účastník získá na školní rok 2024/25 přístup do online prostředí, které nabízí metodiky a pracovní listy usnadňující žákovské projekty.

Cílem letní školy je nabídnout metody, které vám usnadní vlastní žákovské projekty od prvotního zadání, přes realizaci až po závěrečné zhodnocení.

Zkušení lektoři vám nasdílí svoje praktické zkušenosti, osvědčené principy a konkrétní metody, které skutečně fungují.

Vycházíme z vlastních mnohaletých zkušeností z vedení dětských startupových skupin, konzultací ve školách a metodického vedení dlouhodobých žákovských projektů.

U žákovských projektů:

  • maximálně využíváme designové myšlení a realitu, která nás i žáky obklopuje
  • nabízíme zadání projektů, která mají potenciál dokončení a u kterého se žáci skutečně posunou v měkkých i tvrdých kompetencích
  • využíváme inkluzivní postupy, abychom zapojili všechny děti
  • soustředíme se na budování a upevňování skupiny ve všech fázích
  • ověřujeme si, že naše projekty mají skutečný dopad
  • soustředíme se na udržení vnitřní motivace v průběhu celého projektového cyklu

Vybavíme vás i variabilními a gradovatelnými metodikami, pracovními listy a drobnými aktivitami, které můžete okamžitě zařadit do svých projektů.

Podrobný obsah vzdělávací akce:

  • exkurze po kreativním hubu Kumst a digitální dílně FabLab
  • workshopy
    • Zá(zraky) města – jak s dětmi objevovat místo, kde žijí
    • Problém jako příležitost – kverulantská výzva, designové myšlení jako základ každého projektu
    • Fáze projektu, ověřování nápadů, prototypování 
    • Práce se skupinou, podpora a aktivizace
    • Využití talentů a rozvoj potenciálu žáků
    • Upevňování skupinové spolupráce
    • Aktivity na zlepšení adaptability žáků na změny v projektu
    • Dětské startupy, reálné produkty a žákovský eshop
    • Marketing a sociální sítě jako přirozená součást žákovského projektu
    • Zahraniční přesah žákovských projektů Erasmus+
    • Doporučené materiály, pomůcky a technologie včetně FabLab
    • Plán žákovského projektu

Odjíždět z letní školy budete s odpověďmi na tyto otázky:

  • Jak naučit děti dívat se kolem sebe a identifikovat problémy a příležitosti?
  • Jaké žákovské projekty žákům a studentům nabízet?
  • Jak se na ně připravit a jak nastavit očekávání?
  • Jak ve skupině udržet motivaci?
  • A jak neztratit tu svoji?
  • Jak se skupinou pracovat a zapojit opravdu všechny?
  • Proč má smysl vyrábět skutečné produkty nebo nabízet reálné služby?
  • Jak postavit eshop a uchopit jednoduchý marketing?

Těšíme se na vás!

Účastníci získají na školní rok 2023/24 přístup do online prostředí, které nabízí desítky pracovních listů, drobných aktivit, her, kvízů a metodiky pro realizaci žákovských projektů.

Termín: 19. – 21.8.2024 (3 x 8 hodin výuky)

Kapacita: 18 účastníků

Cílová skupina: pedagogové SVČ a obou stupňů ZŠ

Místo: Kreativní Hub Kumst, Údolní 19, Brno

Cena: 4 200 Kč

Cena zahrnuje vzdělávací program, výukové materiály, osvědčení, pojištění, teplý oběd, pitný režim.

Faktura bude vystavena po závazném přihlášení se splatností 30 dnů. Letní školu lze hradit ze šablon.

Storno podmínky:

  • odhlášení do 15.6.2024 vracíme plnou částku
  • odhlášení do 31.7.2024 vám vrátíme polovinu částky
  • po tomto datu vám vrátíme 800 Kč

V případě náhlých zdravotních problémů se domluvíme individuálně. 

Ubytování si účastníci zajišťují individuálně a první i poslední den je možné si zavazadla uschovat přímo v místě vzdělávání.

První den začínáme v 10:00, aby stihli účastníci přijet i ze vzdálenějších míst. 

Zaujala vás letní škola?

Ozvěte se nám v případě dotazů nebo rovnou vyplňte závaznou přihlášku. 

Lektorský tým

IMG_7495

Veronika Šancová

Zakladatelka, metodička, mentorka a lektorka kreativity, podnikavosti a digitálních kompetencí. V juniorských startupech pracuje s dětmi na 1. stupni ZŠ a vyvíjí s nimi konkrétní produkty. Na Pedagogické fakultě v Masarykově univerzitě Brně absolvovala bakalářský program Sociální pedagogika a na Fakultě humanitních studií na Karlově univerzitě magisterský obor Občanský sektor. Je nositelkou evropského ocenění Entrecomp Champion a certifikace EntreCompEdu Teacher Pioneer a v rámci projektu IKAP v JMK II působila jako metodička studií pro koordinátory podnikavosti na základních a středních školách a ve střediscích volného času. 

234-10_dopoledne-s-prototypky-26-3

Zuzana Večeřová

Zuzka absolvovala pedagogické minimum pro pracovníky SVČ. Působí jako lektorka v oblastech grafika (Canva, Photoshop), volná tvorba (malba, kresba, práce s betonem, rukodělné kreativní techniky), rozvoj divergentního myšlení, podnikavosti, síla inspirace, robotika (Ozoboti). Lektorka má dlouholeté zkušenosti z keramických dílen zakončené absolutoriem, výtvarné kurzy zaměřené na malbu a kresbu a kurz arteterapie při Pedagogické fakultě Masarykovy univerzity. Zuzana je současně koordinátorkou a metodičkou programu Prototýpci rostou v Brně.

1583590655864

Barbora Dvořáková

Bára hledá cesty, jak pomocí dobré interpretace místního dědictví vzbudit v lidech lásku k místům, kde žijí a která navštěvují. Inspirovala se před 15 lety ve Velké Británii a nadšení už ji neopustilo. Práce interpretátorky ji zavedla do Národního muzea, Národního zemědělského muzea, ulic Brna, pestrých univerzitních lesů, rodiště Alfonse Muchy nebo na stezku mizející krajinou. Zabývá se také místně zakotveným učením a environmentálním výchovou.
Více na www.interpretujsvet.cz.

IMG_1091

Tomáš Hájek

Tom absolvoval bakalářský obor Žurnalistika a mediální studia na Filozofické fakultě Univerzity Palackého v Olomouci. Působí jako lektor podnikavosti, projektového řízení, lektorských dovedností, robotiky a kreativních digitálních kompetencí. Pracuje s nízkoprahovými metodami, ale také s využitím moderních pomůcek, jako jsou Ozoboti nebo školní výukové sady LEGO Education Spike (Prime, Essential) a LEGO BricQ se zaměřením na koncept STEAM learning. Tomáš je certifikovaným lektorem Lego Certified Teacher Trainer. 

foto_vojta2

Vojta Krmíček

Vojta je sice původem ajťák, ale posledních víc než 15 let se věnuje primárně vzdělávání – je koučem, facilitátorem a konzultantem. Zkušenosti sbíral při práci se startupy kolem inovačního centra JIC, pak se studenty v prostředí univerzit, no a teď pracuje hlavně s učiteli a vedením škol. Vojtu potkáte na školení pro pedagogy – jeho tématy jsou podnikavost, projektové řízení, práce s nápadem, rozvoj talentů a silných stránek nebo leadership. Jo a Vojtu se nebojíte poslat do žádné sborovny – je to totiž ostřílený mořský vlk, vždy drží směr a bez problémů si poradí s kdejakou posádkou🤪

Kuba

Jakub Hrdý

Kuba je nadšenec do sociálních sítí a marketingový kouzelník. Studuje podnikovou ekonomiku a management na Masarykově univerzitě a kromě toho už od 18 let podniká – je spoluzakladatelem firmy SaneStore s.r.o.  V Prototýpkách lektoruje děti i dospělé a ukazuje jim, jak se dělá eshop, jak postavit online komunitu, ale také jak stříhat videa, vytvářet grafiku nebo stavět Legoboty. 

Jsme připraveni zodpovědět všechny vaše dotazy. Stačí napsat či zavolat. 

1548709143684

Andrea Válková

  • Mgr. Jana Pavlů, ZŠ Miroslav

    Aktivity Prototýpků uplatňujeme téměř ve všech vyučovacích hodinách, jak při prezenční, tak i distanční formě výuky. Příkladem jsou naše visionboardy, které jsme s žáky třetího ročníku zaměřili na témata, která žáky trápila, o nichž si potřebovali s někým promluvit a dát tak vědět světu, že by se měl problém vyřešit. Velmi rádi se vracíme i k navrhovaným projektům, pracovním listům, výzvám a metodikám v Google Učebně, odkud čerpáme motivaci a inspiraci. Jsou zpracovány jednoduše a slouží celému pedagogickému sboru.
  • Mgr. Martina Henzelová, ZŠ Tišnov Smíškova

    Jsme zapojení do programu Prototýpci rostou ve škole. Z něj pak nejvíc oceňuji bohatou nabídku drobných aktivity, které děti baví. Tyto drobné aktivity děti velmi bavily. Postupně jsem je na radu lektorek dokázala více propojit s výukou, aktuálním děním ve třídě a během tří měsíců byl vidět obrovský posun v znovunastartování tvořivosti dětí.

Řekli o nás

Scroll to top