Digitální kompetence

Prototýpci se orientují v nabídce technologií, používají je kreativně a smysluplně, chovají se bezpečně, nemají svět technologií spojený jen s hraním her, a přesto je baví.

Pracujeme především s dětmi ve věku 8 – 12 let, které se na reálných projektech učí:

  • hledat a kriticky zhodnotit potřebné informace
  • vyznat se v digitálních nástrojích
  • rozumět tomu, jak přístroje fungují
  • psát a publikovat smysluplné texty
  • fotit a natáčet videa  
  • upravovat fotografie a obrázky
  • počítat kalkulace v tabulkách
  • sbírat data a číst v grafech
  • základy programování

…a třeba vytvořit a spravovat eshop

Naše vzdělávací akce lze zahrnout do žádosti grantového programu  O2 Chytrá škola. Uzávěrka žádostí je vždy v průběhu dubna a Nadace O2 přispívá školám až 100 000 Kč na výuku digitální gramotnosti a počítačové a internetové bezpečnosti. Pro účely grantové žádosti vám dodáme texty pro její snazší kompletaci.

U vzdělávacích akcí i konzultací je třeba ujasnit si konkrétní potřeby a témata. Před podáním grantové žádosti nás prosím kontaktujte a ujistěte se, že najdeme nejen společnou řeč, ale i termín.

Jednotlivé formáty lze kombinovat a doplnit o témata, která vás ve škole pálí. Pro představu uvádíme ucelené a osvědčené formáty:

Smysluplné zavádění technologií do výuky

Workshop (4 hodiny á 45 min)
V místě školy i distančně

Obsah vzdělávací aktivity:

  • propojení fyzického a digitálního tvoření
  • specifika práce s dětmi v mladším školním věku
  • využití sady GSuite a grafického programu Canva
  • aktivitizace výuky a využití nástrojů na získávání zpětné vazby – Mentimeter, Plickers
  • tipy na konkrétní aplikace a aktivity pro smysluplné využívání digitálních technologií
pro koho: pedagogové ZŠ, SVČ
počet účastníků: 5-20

Canva pro vzdělávání

Webinář (2 hodiny á 45 min)
Distančně

Obsah vzdělávací aktivity:

  • základní orientace v programu
  • vytvoření návrhu, práce s obrázky
  • úprava videí, prezentace a tutorialy
  • pedagogická inspirace
  • specifika programu Canva for Education
  • vytváření týmů a tříd
  • využití mobilní aplikace
pro koho: učitelé, rodiče, žáci
počet účastníků: 5-20

Vaše dítě jako tvůrce v digitálním světě

Webinář (2 hodiny á 60 min)
Distančně

Témata:

  • jak využívat technologie smysluplně a tvořivě i doma 
  • jak dětem ukazovat svoji práci
  • jakou podporu děti potřebují
  • co zvládnou v kterém věku
  • jak s nimi o technologiích mluvit
  • doporučení na konkrétní tvořivé aplikace s ukázkami 
  • tipy na domácí projekty s využitím technologií
pro koho: rodiče dětí 1. stupně ZŠ (případně 2. stupně)
počet účastníků: 15-40

Interaktivní tabule Jamboard a Mural

Webinář (2 hodiny á 45 min)
Distančně

obsah vzdělávací aktivity:

  • základní zvládnutí všech operací v Jamboardu
  • praktické zvládnutí interaktivní tabule Mural
  • možnosti programu Mural for Education
  • praktické ukázky, tipy a doporučení
  • příprava pozadí, grafických prvků a typové úlohy
pro koho: pedagogové ZŠ, SVČ
počet účastníků: 5-20

Využití fotek ve výuce

Webinář (2 hodiny á 45 min)
Distančně

obsah vzdělávací aktivity:

  • jak udělat co nejlepší fotku mobilním telefonem
  • ukládání a třídění fotek v Google fotkách
  • úpravy fotek v mobilní verzi Canvy
  • tipy pro využití fotek do výuky
  • grafika v Canvě pro FB, Instagram
  • základní úpravy v PS Express
pro koho: pedagogové ZŠ, SVČ
počet účastníků: 5-20

Vytvořte si amatérské nahrávací studio

Webinář (2 hodiny á 45 min)
Distančně

obsah vzdělávací aktivity:

  • co nám zbytečně kazí nahrávku a jak tomu můžeme pomoci – aneb, experiment s běžnou domácí výbavou
  • na co si dávat pozor doma a na co venku
  • zajímavé programy a aplikace zdarma nebo jen za malý peníz
  • tipy na nákup vybavení v co nejlepším poměru cena/výkon
  • nápady na audio tvoření
pro koho: děti 8+, rodiče, pedagogové
počet účastníků: 5-20

PROTOTÝPCI - kreativní digitální nástroje do výuky

Workshop (8 hodiny á 45 min)
V místě školy i distančně
Číslo akreditace: MSMT- 32024/2020-4-815​

obsah vzdělávací akce:

  • principy smysluplného využívání digitálních technologií
  • konkrétními digitální nástroje – Canva, Mentimeter, Loom, Jamboard, Mural
  • využití digitálních technologií v obsahových předmětech
  • a k přípravě projektového vyučování
  • praktické ukázky
  • koncepce podpory kreativních digitálních kompetencí dětí
pro koho: pedagogové ZŠ, SVČ​
počet účastníků: 8-20

Smysluplné zavádění technologií do výuky

Konzultace (3 hodiny á 60 min)
V místě školy i distančně

Možná témata konzultace:

  • koncepce digitálního vzdělávání na úrovni školy či třídy
  • propojování fyzického a digitálního tvoření – příprava projektové výuky
  • doporučené aplikace a aktivity pro smysluplné využívání digitálních technologií
  • práce a komunikace s rodiči
  • optimální využití sady GSuite 
  • možnosti grafického programu Canva
  • aktivitizace výuky a využití nástrojů na získávání zpětné vazby – Mentimeter, Plickers
  • využití Ozobotů ve výuce
  • individuální požadavky
pro koho: pedagogové ZŠ, SVČ
počet účastníků: 1-3 (využití různými osobami dle potřeby)

Loom a Mentimeter na maximum

Webinář (2 hodiny á 45 min)
Distančně

Obsah vzdělávací aktivity:

  • tvorba videotutorialů s pomocí aplikace Loom
  • možnosti následné úpravy pro publikování na Youtube, Google Classroom
  • využití interaktivních prezentací a kvízů v aplikaci Mentimeter
  • náhradní řešení pomocí karet Plickers
  • pedagogické využití nástrojů v systému obrácené třídy
pro koho: učitelé, rodiče, žáci
počet účastníků: 5-20

OrgPad jako cesta k dětem

Webinář (2 hodiny á 45 min)
Distančně

Obsah vzdělávací aktivity:

  • praktické seznámení s aplikací
  • filozofie za OrgPadem, aneb proč to nejsou myšlenkové mapy
  • sebepoznání a poznání druhých – cesta k individualizaci
  • co je to svobodné strukturování a jaký to má význam ve vzdělávání
  • OrgPad a projektové vyučování – vnesení smysluplnosti a zodpovědnosti
  • ukázky dalších využití OrgPadu ve škole
pro koho: pedagogové ZŠ, SVČ
počet účastníků: 5-20

OrgPad - pomocník tvého studujícího mozku

Webinář (2 hodiny á 45 min)
Distančně

Obsah vzdělávací aktivity:

  • praktické seznámení s aplikací
  • co je to svobodné strukturování
  • jak skutečně přemýšlíme a jak se učíme
  • proč a jak v OrgPadu zpracovávat témata
  • jak vypadají prezentace v OrgPadu
  • OrgPad jako smysluplná sociální síť a komunita kolem OrgPadu
pro koho: studenti, veřejnost
počet účastníků: 5-20

DJing - seznámení se s elektronickou hudbou

Workshop (2 hodiny á 45 min)
V místě školy

Obsah vzdělávací aktivity:

  • seznámení s historií djingu, elektronické hudby a jejími žánry (ukázky)
  • elektronická hudba v každodenním životě (rádio, reklama, film)
  • seznámení s technikou (mixážní pult, cd playery, gramofon, reproduktory)
  • ekvalizér a efektor – vlnová délka a frekvence
  • beatmatching – praktické zkoušení
  • jak se žije DJům a promotérům
pro koho: děti 8+, veřejnost
počet účastníků: 5-100
Scroll to top