Prototýpci se orientují v nabídce technologií, používají je kreativně a smysluplně, chovají se bezpečně, nemají svět technologií spojený jen s hraním her, a přesto je baví.
Pracujeme především s dětmi ve věku 8 – 12 let, které se na reálných projektech učí:
- hledat a kriticky zhodnotit potřebné informace
- vyznat se v digitálních nástrojích
- rozumět tomu, jak přístroje fungují
- psát a publikovat smysluplné texty
- fotit a natáčet videa
- upravovat fotografie a obrázky
- počítat kalkulace v tabulkách
- sbírat data a číst v grafech
- základy programování

…a třeba vytvořit a spravovat eshop
Naše vzdělávací akce lze zahrnout do žádosti grantového programu O2 Chytrá škola. Uzávěrka žádostí je 18. října 2021 a Nadace O2 přispívá školám až 100 000 Kč na výuku digitální gramotnosti a počítačové a internetové bezpečnosti. Pro účely grantové žádosti vám dodáme texty pro její snazší kompletaci.
U vzdělávacích akcí i konzultací je třeba ujasnit si konkrétní potřeby a témata. Před podáním grantové žádosti nás prosím kontaktujte a ujistěte se, že najdeme nejen společnou řeč, ale i termín.
Jednotlivé formáty lze kombinovat a doplnit o témata, která vás ve škole pálí. Pro představu uvádíme ucelené a osvědčené formáty:
Smysluplné zavádění technologií do výuky
Workshop (4 hodiny á 45 min)
V místě školy i distančně
Obsah vzdělávací aktivity:
- propojení fyzického a digitálního tvoření
- specifika práce s dětmi v mladším školním věku
- využití sady GSuite a grafického programu Canva
- aktivitizace výuky a využití nástrojů na získávání zpětné vazby – Mentimeter, Plickers
- tipy na konkrétní aplikace a aktivity pro smysluplné využívání digitálních technologií
pro koho: pedagogové ZŠ, SVČ
počet účastníků: 5-20
Canva pro vzdělávání
Webinář (2 hodiny á 45 min)
Distančně
Obsah vzdělávací aktivity:
- základní orientace v programu
- vytvoření návrhu, práce s obrázky
- úprava videí, prezentace a tutorialy
- pedagogická inspirace
- specifika programu Canva for Education
- vytváření týmů a tříd
- využití mobilní aplikace
pro koho: učitelé, rodiče, žáci
počet účastníků: 5-20
Vaše dítě jako tvůrce v digitálním světě
Webinář (2 hodiny á 60 min)
Distančně
Témata:
- jak využívat technologie smysluplně a tvořivě i doma
- jak dětem ukazovat svoji práci
- jakou podporu děti potřebují
- co zvládnou v kterém věku
- jak s nimi o technologiích mluvit
- doporučení na konkrétní tvořivé aplikace s ukázkami
- tipy na domácí projekty s využitím technologií
pro koho: rodiče dětí 1. stupně ZŠ (případně 2. stupně)
počet účastníků: 15-40
Interaktivní tabule Jamboard a Mural
Webinář (2 hodiny á 45 min)
Distančně
obsah vzdělávací aktivity:
- základní zvládnutí všech operací v Jamboardu
- praktické zvládnutí interaktivní tabule Mural
- možnosti programu Mural for Education
- praktické ukázky, tipy a doporučení
- příprava pozadí, grafických prvků a typové úlohy
pro koho: pedagogové ZŠ, SVČ
počet účastníků: 5-20
Využití fotek ve výuce
Webinář (2 hodiny á 45 min)
Distančně
obsah vzdělávací aktivity:
- jak udělat co nejlepší fotku mobilním telefonem
- ukládání a třídění fotek v Google fotkách
- úpravy fotek v mobilní verzi Canvy
- tipy pro využití fotek do výuky
- grafika v Canvě pro FB, Instagram
- základní úpravy v PS Express
pro koho: pedagogové ZŠ, SVČ
počet účastníků: 5-20
Vytvořte si amatérské nahrávací studio
Webinář (2 hodiny á 45 min)
Distančně
obsah vzdělávací aktivity:
- co nám zbytečně kazí nahrávku a jak tomu můžeme pomoci – aneb, experiment s běžnou domácí výbavou
- na co si dávat pozor doma a na co venku
- zajímavé programy a aplikace zdarma nebo jen za malý peníz
- tipy na nákup vybavení v co nejlepším poměru cena/výkon
- nápady na audio tvoření
pro koho: děti 8+, rodiče, pedagogové
počet účastníků: 5-20
PROTOTÝPCI - kreativní digitální nástroje do výuky
Workshop (8 hodiny á 45 min)
V místě školy i distančně
Číslo akreditace: MSMT- 32024/2020-4-815
obsah vzdělávací akce:
- principy smysluplného využívání digitálních technologií
- konkrétními digitální nástroje – Canva, Mentimeter, Loom, Jamboard, Mural
- využití digitálních technologií v obsahových předmětech
- a k přípravě projektového vyučování
- praktické ukázky
- koncepce podpory kreativních digitálních kompetencí dětí
pro koho: pedagogové ZŠ, SVČ
počet účastníků: 8-20
Smysluplné zavádění technologií do výuky
Konzultace (3 hodiny á 60 min)
V místě školy i distančně
Možná témata konzultace:
- koncepce digitálního vzdělávání na úrovni školy či třídy
- propojování fyzického a digitálního tvoření – příprava projektové výuky
- doporučené aplikace a aktivity pro smysluplné využívání digitálních technologií
- práce a komunikace s rodiči
- optimální využití sady GSuite
- možnosti grafického programu Canva
- aktivitizace výuky a využití nástrojů na získávání zpětné vazby – Mentimeter, Plickers
- využití Ozobotů ve výuce
- individuální požadavky
pro koho: pedagogové ZŠ, SVČ
počet účastníků: 1-3 (využití různými osobami dle potřeby)
Loom a Mentimeter na maximum
Webinář (2 hodiny á 45 min)
Distančně
Obsah vzdělávací aktivity:
- tvorba videotutorialů s pomocí aplikace Loom
- možnosti následné úpravy pro publikování na Youtube, Google Classroom
- využití interaktivních prezentací a kvízů v aplikaci Mentimeter
- náhradní řešení pomocí karet Plickers
- pedagogické využití nástrojů v systému obrácené třídy
pro koho: učitelé, rodiče, žáci
počet účastníků: 5-20
OrgPad jako cesta k dětem
Webinář (2 hodiny á 45 min)
Distančně
Obsah vzdělávací aktivity:
- praktické seznámení s aplikací
- filozofie za OrgPadem, aneb proč to nejsou myšlenkové mapy
- sebepoznání a poznání druhých – cesta k individualizaci
- co je to svobodné strukturování a jaký to má význam ve vzdělávání
- OrgPad a projektové vyučování – vnesení smysluplnosti a zodpovědnosti
- ukázky dalších využití OrgPadu ve škole
pro koho: pedagogové ZŠ, SVČ
počet účastníků: 5-20
OrgPad - pomocník tvého studujícího mozku
Webinář (2 hodiny á 45 min)
Distančně
Obsah vzdělávací aktivity:
- praktické seznámení s aplikací
- co je to svobodné strukturování
- jak skutečně přemýšlíme a jak se učíme
- proč a jak v OrgPadu zpracovávat témata
- jak vypadají prezentace v OrgPadu
- OrgPad jako smysluplná sociální síť a komunita kolem OrgPadu
pro koho: studenti, veřejnost
počet účastníků: 5-20
DJing - seznámení se s elektronickou hudbou
Workshop (2 hodiny á 45 min)
V místě školy
Obsah vzdělávací aktivity:
- seznámení s historií djingu, elektronické hudby a jejími žánry (ukázky)
- elektronická hudba v každodenním životě (rádio, reklama, film)
- seznámení s technikou (mixážní pult, cd playery, gramofon, reproduktory)
- ekvalizér a efektor – vlnová délka a frekvence
- beatmatching – praktické zkoušení
- jak se žije DJům a promotérům